Pobieranie z market store plików xap ważących powyżej 20 MB za pomocą transmisji 3G/4G nie wykorzystując WiFi
Na wstępie muszę zaznaczyć, że niniejszy poradnik dotyczy TYLKO telefonów posiadających slot kart pamięci, a teraz do rzeczy:
Trafiłem dzisiaj na nową, darmową grę w markecie sygnowaną przez Xbox. Wobec mojego „zboczenia” na punkcie gromadzenia osiągnięć Xbox oczywiście podjąłem próbę jej pobrania (chodzi o grę Throne Together). Jednak tak jak wiadomo, ograniczenia M$ w kwestii wielkości pobierania plików tj. ich wagi mnie skutecznie ograniczyły. M$ był łaskaw założyć przecież ograniczenie polegające na tym, że plik instalacyjny pobierany z marketu za pośrednictwem połączenia sieci komórkowej nie może przekraczać 20 MB. Niestety ten, który chciałem pobrać waży 29 MB tak więc otrzymałem magiczny komunikat o oczekiwaniu na WiFi:
Jednak przypomniałem sobie o „magicznym” programie, o którym i parę dni temu i dzisiaj pisałem, a nosi on nazwę Pocket File Manager – on przecież ma opcję pobierania z sieci plików z dowolnym rozszerzeniem. Dziarsko więc przystąpiłem do kombinacji jak uzyskać łącze do pliku xap z marketu, ponieważ jak wiemy, sam adres www „sklepowy” uruchomiony w telefonie przekierowuje nas z www do telefonicznego market store, nie pozwalając pobrać pliku w rozumieniu, które nam jest niezbędne do niniejszej operacji czyli samego xap-a. Po chwili sprawdzeń ustaliłem, że adres www do pliku xap z marketu różni się tylko w małym stopniu od adresu www strony w markecie na której on leży. Pokażę to na przykładzie wym. gry:
Adres do marketu to:
http://www.windowsphone.com/pl-pl/store/app/throne-together/3f89b6b3-516f-40e3-8937-4577d6911c8b
Natomiast adres do samego xap-a to:
http://www.windowsphone.com/pl-pl/store/app/throne-together/3f89b6b3-516f-40e3-8937-4577d6911c8b/xap?apptype=regular
Jak można zauważyć, adresy różnią się od siebie tylko końcówką, którą zaznaczyłem na czerwono. Tak więc adres marketowy, który uzyskujemy np. po zeskanowaniu QR kodu:
kopiujemy do schowka. Następnie otwieramy Pocket File Manager i w oknie głównym programu, z menu na dolnej belce, wybieramy downloads:
po czym w następnym oknie tapiemy na dolnej belce znak „+”:
który otworzy nam okno w które wklejamy nasz skopiowany adres pliku:
Tak jak pisałem wcześniej – do pobrania musimy dopisać na końcu adresu to: /xap?apptype=regular i zatwierdzić. Pojawi się takie okno, w którym już klikamy tylko znaczek „play” z dolnej belki. Po chwili rozpocznie się pobieranie (jak na screenie poniżej):
Po pobraniu, już tylko znajdujemy nasz plik w telefonie (znajdziemy go w lokalizacji jak na screenie poniżej):
a po tapnięciu na nim palcem i przytrzymaniu, wyświetli nam się takie menu kontekstowe, z którego wybieramy copy lub cut (jak kto woli):
Teraz wchodzimy do naszej karty pamięci i wklejamy pobrany plik xap do dowolnej lokalizacji na niej (ja stworzyłem sobie cały folder XAP w tym celu). Wklejamy skopiowany plik poprzez wybranie „Paste” z dolnej belki:
Nie wiedzieć czemu system zapyta nas czy nadpisać istniejący plik, którego jeszcze tam nie ma – w każdym razie zatwierdzamy, naciskając „ok”:
Jedna uwaga – Pocket File Manager z jakiegoś powodu do nazw pobranych plików dodaje podkreślniki przed i po nazwie:
Ja je usunąłem poprzez tapnięcie i przytrzymanie na pliku palcem i z menu kontekstowego wybrałem „Rename”. Po usunięciu podkreślników zatwierdziłem zmianę.
To już wszystko. Teraz wychodzimy z Pocket File Manager i żeby system zobaczył nasz xap na karcie, restartujemy telefon. Po restarcie, wchodzimy w telefonie do market store i wybieramy kartę pamięci. Wśród zapisanych xap-ów powinien być ten, który właśnie skopiowaliśmy, zaznaczymy go i tapiemy „Zainstaluj”. Po chwili proces instalacji powinien się zainicjować:
Tym właśnie sposobem pobraliśmy i zainstalowaliśmy w telefonie grę, która waży ponad 20 MB i w normalnych warunkach, przy braki WiFi, za pomocą samego 3G/4G byśmy jej nie pobrali.
Dziękuję za uwagę 😉
2 comments