Smartwatch niby dla Androida …

Jakiś czas temu kupiłem w Chinach smartwatch No.1 G2. Urzekł mnie posiadaniem pulsometru i aparatu oraz możliwości nagrywania rozmów. Jak prawie wszystko w Chinach, nie jest to nic innego jak klon smartwatcha Samsunga Galaxy Gear 2. Różnica w cenie (no i w funkcjonalności) jest jednak powalająca – „chińczyka” kupujemy za ok 200 zł, podczas gdy oryginał kosztuje ok 1000 zł. Nie mniej jednak, ten oryginalny potrafi więcej, ale (z tego co wiem) współpracuje TYLKO ze smartfonami Samsung-a – taki urok.

W każdym razie, posiadając ten zegarek i telefon z Windowsem postanowiłem go sprawdzić. Muszę przyznać, że główna (jak dla mnie) funkcja działa bez zarzutu – mówię o współpracy tych urządzeń w charakterze telefon>słuchawka BT. Można a jego pomocą odbierać i odrzucać połączenia – jest to bardzo wygodne w samochodzie, gdzie telefon mamy w kieszeni czy torbie, natomiast zegarek (jak to bywa) na ręku. Bez kłopotu możemy odbierać i odrzucać połączenia, a jakość rozmowy prowadzonej przez wbudowany w smartwatch głośnik i mikrofon, może nie jest komfortowa, ale do porozumiewania się wystarczy. Ponadto (tego już nie nagrywałem, ale możecie mi wierzyć) działa sterowanie odtwarzaczem muzyki w telefonie. Po połączeniu przez BT, muzyka odtwarzana z telefonu leci w głośniku smartwatcha, wówczas jak wejdziesz w sterowanie, da się robić głośniej, ciszej i zmieniać utwory. Ponadto zrobiłem test – smartwatch połączony z telefonem przez BT i wpięte do gniazda telefonu słuchawki – muza leci ze słuchawek i da się nią sterować zegarkiem, także jest git.

Drugą rzeczą, o której chcę napisać to komunikaty głosowe z telefonu. Najlepiej to widać podczas korzystania z nawigacji Mapy Windows. Normalnie „dzwoni do nas Cortana”, w każdym razie działa😉 . 1000 słów nie odda tego co obraz, tak więc zapraszam do obejrzenia mojego filmiku dot. prezentacji tego o czym napisałem (oglądamy KONIECZNIE z dźwiękiem).

10 comments

Skomentuj

