Xbox Avatars dla Windows 10 TP

No to tak – pierwszy mój wpis dotyczący czegokolwiek dla Windows 10 Technical Preview dla telefonów (i komputerów) ;-)

Na instalację systemu zdecydowałem się przy publikacji poprzedniego buildu (10149), ale strasznie kulał tak wic nawet odeszła mi ochota na pisanie czegokolwiek o nim i dłuższe testy – ot zobaczyłem i tyle. W ubiegły piątek, wypuszczono nowszy build (10166), który mogę powiedzieć, że jest już używalny, ale nie o tym chciałem napisać (na ten temat rozpisują się chyba wszystkie serwisy branżowe, które znam tak więc informacje, czy screeny znajdziecie bez trudu). Ja natomiast chcę się z Wami podzielić jedną małą nowinką – już dziś rano, trafiłem na informację na temat ciekawej aplikacji uniwersalnej (tj. i na desktopy z Windows 10 i na telefony), a że nie mogłem jej pobrać i przetestować to i nic nie pisałem (ale o tym na końcu). Mam tu na myśli aplikacje służącą do edycji naszego avatara Xbox o nazwie Xbox Avatars, a jest to odpowiednik dotychczasowego Xbox Extras, który funkcjonuje dla Windows Phone 8.1, a który nie działa na Windows 10 TP. Program pozwala nam z poziomu telefonu (oraz z poziomu komputera – oczywiście z Windowsem 10) edytować wygląd naszego avatara Xbox, poprzez zmianę jego cech osobistych, ubrania, gadżetów i wielu innych. Ponadto z poziomu aplikacji możemy wykonać fotkę (bez konieczności robienia screenshota) i zapisać ją jako plik *.png w naszym telefonie (próbka mojego poniżej ;-):

Jest mały haczyk – jak to zwykł nas Microsoft przyzwyczaić, pewne ficzerki czy opcje, nie wiedzieć czemu nie są od razu dostępne na całym świecie, lecz tylko w niektórych regionach. Tak też jest w przypadku tej aplikacji – jest ona póki dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych. Tu z pomocą przychodzi nam znany od dawna trick ze zmianą regionu naszego urządzenia i zrestartowaniu go (oczywiście zmieniamy na USA). Teraz, jeżeli klikniecie/zeskanujecie/tapniecie nw. QR kod, zostaniecie przeniesieni do sklepu, z którego już można ją pobrać i zainstalować (po całej operacji, zmieniamy region na ten, który mieliśmy i cieszymy się z nowej aplikacji).

 

Skomentuj

