Windows 10 dla desktopów – przygotowanie do oficjalnej dystrybucji systemu

Zapewne większość (jeżeli nie wszyscy  Was) wiedzą o tym, że kolejna odsłona systemu Windows będzie nosiła numer 10 i dostaną ją wszyscy użytkownicy tak Windows 7 jak i Windows 8 oraz Windows 8.1. To co chcę napisać NIE BĘDZIE o wersji testowej systemu Windows 10 Technical Preview, a o przygotowaniach do oficjalnej aktualizacji.

Do rzeczy – co jest w tym wszystkim najbardziej kluczowe jeżeli nie chcemy „przespać” momentu wypuszczenia produktu na rynek, a tym samym już dzisiaj zarezerwować sobie aktualizację w pierwszych dniach, o której komputer sam nas poinformuje. Tak więc najbardziej istotnym na dzień dzisiejszy elementem, jest pobranie przez Windows Update aktualizacji o symbolu: KB3035583. Kiedy już ją pobierzemy, w zasobniku systemowym (w trayu) pojawi się jedna dodatkowa ikona, a po najechaniu na nią kursorem myszki zobaczymy taki sam komunikat – jak na screenie:

Następnie kiedy na nią klikniemy zobaczymy takie menu kontekstowe:

Teraz, z widocznych tam poleceń możemy wybrać co chcemy zrobić – ja kliknąłem „Zarezerwuj bezpłatne uaktualnienie”, po czym zobaczyłem takie okno:

W jego górnym lewym rogu klikamy „hamburger menu” i wówczas otworzą się opcje dodatkowe:

z których wybieramy „Wyświetl potwierdzenie”. Następnie możemy być poproszeni o podanie adresu email, który wpisujemy i zatwierdzamy, a po chwili powinniśmy zobaczyć taki komunikat. Od teraz pozostaje nam tylko czekać na dystrybucję oficjalnego wydania Windows 10.

3 comments

  1. renekm2015

    Dobry wieczór,chcę dziś jeszcze raz podziękować Ci za kolejną pomoc z Twojej strony.W marcu tego roku korzystając z Twoich materiałów udało mi się w Nokii Lumia 1520 kupionej w Holandii z CV na kraje Beneluxu,wgrać najnowszy soft z lokalizacją CV Polska. No a wczoraj podkusiło mnie by wgrać w tym telefonie przez Windows Insider testową wersję Windows 10. Oczywiście jest fajna i ciekawie się zapowiada lecz na co dzień żyć się póki co z tym nie da.Postanowiłem więc przez WPRT przywrócić poprzednią wersję programu t.j. Windows 8.1. Owszem,poszło ale telefon przywrócił się do swojej pierwotnej wersji z CV na kraje Beneluxu.
    I znowu poszukałem Ciebie,przeprowadziłęm całą procedurę tak jak to opisałeś i moja piękna czerwona Nokia ma najnowszy soft z CV Polska. Wielkie dzięki dla Ciebie !!!
    Odkąd korzystam z Twojej pomocy czuję się bezpiecznie z telefonami działąjącymi na Windowsie. Wszystko co piszesz,przypomina raczej precyzyjny,obszerny,dokładny,rzeczowy,inteligentny,kompletny i kompetentny wykład akademicki. Jeśli spokojnie przeczyta się Twoje instrukcje i postępuje zgodnie z nimi,to nie sposób cokolwiek spieprzyć przy zmianie oprogramowania. Tak sobie myślę,że może wykładasz informatykę na którejś z wyższych uczelni…?
    Zasługujesz na wyrazy szacunku i uznania,bo gdyby nie Twoja pomoc musiał bym jechać 100 km do Wrocławia do serwisu,lub wysłać tam telefon,żeby zrobili to,co ja sam zrobiłem dzięki Tobie !!
    No i masz sympatyczny i życzliwy stosunek do przeciętnych użytkowników telefonów,którzy nie posiadają zbyt wielkiej wiedzy technicznej,nie traktujesz ich z góry tylko czuje się ,że faktycznie dzielisz się z nami swoją wiedzą w sposób bardzo przyjacielski.
    Jeszcze raz wielkie dzięki i bądź z nami,osiągalny jak najdłużej,póki starczy Ci sił i cierpliwości bo robisz wspaniałą robotę !!!

    Liked by 2 people

    • Budniu

      Taaaa, no nie wiem co mam powiedzieć. Mogę jedynie podziękować i cieszę się, że na coś się przydały wszystkie te wypociny. BTW – nie, nie jestem wykładowcą informatyki, ani nawet studentem (z zawodu jestem prawnikiem, a to tutaj, to moje hobby). Jeszcze raz dziękuję za uznanie i zapraszam do lektury.

      Lubię

  2. oceanofstupidity

    Wspomnianą łatkę mam zainstalowaną. Spełniam też wszelkie inne wymagania czyli m.in. oryginalny windows 7 z SP1, włączone aktualizacje automatyczne, aktywowany system itd.. Mimo to ta ikona nie pojawiła się jeszcze w moim zasobniku. Zastanawiam się, czy pojawi się później (przed 29 lipca) czy też może mój windows 7 nie spełnia jakiegoś wymogu. Czy ma znaczenie fakt, że głównie operuję na koncie zwykłego użytkownika a nie na koncie administratora?

    Lubię

Skomentuj

