Nie o telefonie, ale też o Windows 8.1 w wersji mobilnej – czyli na tablecie i ciekawym rozwiązaniu

Co do zasady, przy użytkowaniu urządzeń przenośnych takich jak telefon czy tablet – lubię wiedzieć jaki jest obecny poziom baterii. O ile telefony są w tę funkcję wyposażone natywnie, o tyle tablet z pełnym Windowsem 8.1 nie koniecznie.  Tzn. sprostuję – ma on oczywiście tę funkcję i wyświetla dane prawidłowo, jednak tylko w trybie desktop – pod modern już nie jest tak słodko. W zasadzie od samego początku kiedy mam tablet brakowało mi tych informacji, więc dzisiaj postanowiłem poszukać sposobu jak je wyświetlić na ekranie bez potrzeby wychodzenia z modern i klikania ikonki w trayu.

Znalazłem chyba ze trzy lub cztery aplikacje, z których opisu wynikało, że mają pokazywać poziom baterii w kafelku – mówię ok. Po głębszym zapoznaniu się ze specyfikacją tych apek, dowiedziałem się, że M$ nałożył sobie ograniczenie, polegające na braku dostępu aplikacji firm trzecich do tych danych w sposób w jaki byśmy sobie życzyli. Programiści oczywiście w opisach swoich produktów poinformowali o tym i dodali małą instrukcję, jak sobie z tym poradzić (jest trochę skomplikowana, bo polega na utworzeniu pliku, z którego ów apka będzie korzystała, po czym należy go skopiować do jakiejś tam lokalizacji …. w tym momencie przestałem czytać bo stwierdziłem, że to nie do pomyślenia, żeby tak prosta informacja, wymagała takich zabiegów.

Szukałem dalej więc i … trafiłem na idealne rozwiązanie😉 które oprócz poziomu baterii pokazuje również poziom sygnału WiFi (jeżeli jesteśmy połączeni), poziom „zajętości” dysku C, godzinę wraz z datą (i to w naszym języku tj. w takim jaki mamy ustawiony w systemie). Ponadto możemy dodać sobie okienko wyszukiwarki, oferujące chyba z 10 różnych dostawców wyników, skrót do panelu sterowania, skrót do włączania i wyłączania (bądź hibernowania i usypiania) urządzenia, skrót do informacji o komputerze, skrót do zarządzania systemem, czy nawet kosz z aktywną ikonką pokazującą czy coś się w nim znajduje, czy też nie. Oczywiście wszystkie te opcje są aktywne i tapnięcie na nich skutkuje uruchomieniem tego czego dotyczą. Co jest jeszcze istotne – wszystkie skróty po instalacji programu zostają usytuowane w górnej części ekranu – nad kafelkami (zasadniczo teraz dopiero zwróciłem uwagę na to, że faktycznie jest tam cała masa niezagospodarowanego miejsca). Dodać muszę, że skrót z zegarkiem i datą oraz pasek ze skrótami do wifi, baterii, etc. możemy „ręcznie” powiększyć, zmniejszyć oraz przesunąć w inną część ekranu. Jak dla mnie rozwiązanie IDEALNE. Z tego co wyczytałem program, o którym piszę jest w pełni funkcjonalny ZA DARMO dla użytkowników domowych. Posiada jednak trzy możliwe opcje zakupu subskrypcji, które różnią się ceną (14,95, 19,95 i 29,95$) jednak szczerze mówiąc nie zagłębiałem się w ich różnice ponieważ mi wystarczy to co jest za darmo. Żeby dalej nie przynudzać – program nazywa się Start Screen Unlimited, a pobieramy go ze strony autorów: http://www.greatis.com/startscreenunlimited/ Jest w formie pliku *.zip, który rozpakowujemy na tablecie (na stacjonarnym kompie też można jak ktoś sobie życzy😉 ) wskutek czego pojawi nam się plik *.exe, który instalujemy w zwyczajny sposób. Po instalacji, uruchamiamy programy i możemy przystąpić do personalizacji naszych skrótów. Poniżej screen pochodzący z mojego tabletu, a ustawienia (zaznaczone w czerwonym kółku u góry ekranu) uzyskałem po jakiś 5 minutach obcowania z tym programem, także w obsłudze jest banalny. Miłego użytkowania.

6 comments

  1. Wall-E

    Faktycznie – super sprawa.🙂
    Nie dosyć, że zapodaje konkretne info to jeszcze wypełnia tego „pustaka” nad kaflami. Szacun za odkrycie😀

    BTW (1)… Fajna tapetka😉

    BTW (2)… Coś się wykasztaniło udostępnianie z guziola na FB czy to tylko u mnie takie cuda?

    Lubię

    • Budniu

      Thx
      Tapetka mojego autorstwa bez przeróbek – po prostu zdjęcie jeszcze z L1520
      FB coś brandzluje od jakiegoś czasu z zabezpieczeniami i są takie chece, u mni też.

      Lubię

Skomentuj

