Ankieta na temat dostępności oprogramowania dla Windows Phone i jego cen

Przeczytałem dzisiaj artykuł na temat podwyższenia od dnia 1 stycznia 2015 r. stawek podatku VAT w prawie wszystkich krajach UE. Zasadniczo z grubsza patrząc to, co nas to obchodzi, a jednak. Zgodnie z treścią artykułu finalnie prawdopodobnie skończy się to dla nas tym, że za kupowane w markecie aplikacje czy gry, będziemy płacili 8% więcej tj. z obecnych 15% podatku, stawka podskoczy do 23% (czyli tyle ile nasz krajowy VAT). Nie będę się zagłębiał w powód, którym taki ruch był podyktowany, nie mniej jednak zaciekawiła mnie dyskusja w komentarzach pod artykułem.

W tym momencie wtrącę, coś co napisał w komentarzu mój znajomy (IMO baaaardzo istotne)

Nie będzie automatycznych podwyżek do wielkości nowego VATu. Ceny w sklepie Microsoftu zawierają już podatek i jest on odprowadzany przy wypłacie pieniędzy dla dewelopera. Oznacza to, że nie my zapłacimy 8% więcej, a twórcy aplikacji dostaną 8% mniej. Microsoft wysłał informację, że jeśli komuś się to nie podoba, to może dopasować swoje ceny żeby zrekompensować sobie stratę.

Z powyższego wynika, że nie sam VAT nas może „dopaść”, a raczej jego pochodna tj. podwyższenie cen aplikacji przez deweloperów w celu zrekompensowania sobie strat.

Cóż, skończyło się jak zwykle – hejt na brak aplikacji w market store i w drugą stronę – hejt na zwiechy/lagi/bugi (i inne) Androida. W związku z tym, że ja osobiście na dzień dzisiejszy mogę stwierdzić, że jak dla mnie brakuje tylko oryginalnej aplikacji YouTube, kieruję pytanie do Was – czego brakuje, lub co jest za drogie dla Windows Phone w porównaniu z innymi platformami ?

PROSZĘ PRZECZYTAJ DO KOŃCA ZANIM WYPEŁNISZ ANKIETĘ !

Jaka jest ankieta poniżej każdy widzi, a wobec faktu, że korzystam z darmowego szablonu strony jak i ankiety, to też pewne opcje modyfikacyjne mam zablokowane lub ich po prostu nie mam wcale. Mówię tu o polu u dołu ankiety „other” (inne) – nie mam możliwości zmienienia w szablonie tego podpisu na jakiś polski zwrot wskazujący na to, co autor ankiety miał na myśli. Tak więc tłumaczę: w moim zamyśle, pozostawienie tego pola służy do wpisania nazwy aplikacji, której brakuje, lub która jest za droga, a po nazwie wpisujmy dla której z platform jest tańsza (Android, iOS, BB, etc.).  Ankieta jest wielokrotnego wyboru i można ją wypełniać nieograniczoną ilość razy (jakby nam np. jutro przyszła do głowy jakaś aplikacja, której nie podaliśmy dzień wcześniej). W związku z tym, że ankieta jest wielokrotnego wyboru, oczywiście można zaznaczyć wszystkie odpowiedzi – tylko po co ? (niczego o ewentualnej skali problemu się nie dowiemy). Na mój rozum (oprócz pojedynczych głosów) mogą być następujące kombinacje, które pokażą jakiś wymiar zagadnienia:

odpowiedzi nr: 2+other

odpowiedzi nr: 3+other

Kończąc, zapraszam do wzięcia udziału w ankiecie – wyniki mogą być ciekawe dla wszystkich. BTW zdaję sobie sprawę z tego, że mojej strony najprawdopodobniej nie czytają osoby korzystające z innych platform, tak więc jak możecie podzielcie się z nimi linkiem do tej ankiety, niech oni coś naskrobią od siebie. Wyniki ankiety opublikuję na mojej stronie za powiedzmy tydzień, może 10 dni.

6 comments

  1. Sainti

    Nie będzie automatycznych podwyżek do wielkości nowego VATu. Ceny w sklepie Microsoftu zawierają już podatek i jest on odprowadzany przy wypłacie pieniędzy dla dewelopera. Oznacza to, że nie my zapłacimy 8% więcej, a twórcy aplikacji dostaną 8% mniej. Microsoft wysłał informację, że jeśli komuś się to nie podoba, to może dopasować swoje ceny żeby zrekompensować sobie stratę.

    Co do ankiety, to jest kilka programów i gier, które chciałbym widzieć na WP, ale bardziej z racji tego, że prezentują wysoki poziom, ale nie brakuje mi ich. Może w wolnej chwili zrobię taką listę. Odnośnie cen, to większość osób porównuje je z tymi z Androida, gdzie króluje darmocha, ale porównanie z Apple nie wygląda już źle.

    Liked by 1 osoba

  2. Wall-E

    Ankiet, wręcz organicznie, nie znoszę. Z prostej przyczyny – w życiu NIC nie jest czarno-białe. Ba, nawet nie jest czarno-szaro-białe. Na wszelakie ankiety zawsze próbuję odpowiadać uczciwie, ale… No właśnie – tutaj pojawia się to magiczne „ale” bo nigdy nie da się odpowiedzieć przysłowiowym: „tak”, „nie”, „nie wiem”.

    Troszku uzasadnię moimi „magicznymi ale”.🙂
    Ja oddałem głos na opcję 2 („Nie, niczego nie brakuje, jednak cena niżej wymienionych jest za wysoka w porównaniu do innych platform.”) – bo lepszej nie znalazłem. Generalnie zgadza się to z moją opinią… Generalnie, bo jeśli chodzi o szczegóły to JA odpowiedziałbym tak: Nie, niczego MI nie brakuje, jednak cena WIĘKSZOŚCI ZNANYCH MI PROGRAMÓW jest WYŻSZA w porównaniu do ANDROIDA.
    Gdzie:
    *MI” – Bo MI nie brakuje żadnej aplikacji. Przez ponad rok z WP znalazłem sobie zamienniki bądź odpowiedniki części potrzebnych MI aplikacji a z części zrezygnowałem jeśli okazywały się nie być niezbędne (czasami wręcz były zbędne – takie „mieć dla samego miecia”). Ja wiem, że są pewne ewidentne braki, ale na siłę nie będę szukał czegoś co komuś jest do życia niezbędne a tego nie ma. MI nie brakuje.🙂
    *ANDROID” – Bo, jak słusznie zauważył @Sainti, Android jest tutaj (czy nam się to podoba czy nie) platformą wzorcową do porównań (wg obiegowej opinii, najpopularniejszy i „najotwarciejszy” system ever i chu*.).
    *WYŻSZA” – Bo określenie „za wysoka” jest czysto subiektywne i trącające dysputą filozoficzno-ekonomiczną. Od jakiego poziomu cena jest „za wysoka”? W porównaniu do innej ceny może być tylko wyższa/niższa… I takie tam dywagacje „fizjologiczne”… Dla MNIE ceny nie są „za wysokie” jeśli programy, które za nie nabywam robią to co robić mają i robią to dobrze. Tak, kwestia wyboru też jest tutaj ważna – jak się nie ma co się lubi etc. Jednak tutaj wracam do zdania poprzedniego. Oczywiście, że przy okazji pomarudzę… że drogo, że pada, że to, że tamto. Ale takie moje prawo – no i sporty narodowe trzeba kultywować ;p
    *WIĘKSZOŚĆ ZNANYCH MI PROGRAMÓW – Bo wymienianie poszczególnych programów – chociażby tych za które sam „przepłaciłem” – jest trochu bez sensu. Bo i tak na Androidzie znajdzie się darmowy odpowiednik, zamiennik czy wręcz oryginał. Tutaj druga część, jakże trafnej, myśli @Sainti’ego – „króluje darmocha” (odnośnie apek dla Androida).

    Jak sam widzisz (mam nadzieję, że jasno się określiłem) nawet tak prozaiczna sprawa ma swoją głębię – przynajmniej dla mnie. Jak to się mówi – punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Syntetyka zabija sedno sprawy.🙂

    No i teraz sam się zastanawiam w jakim stopniu uczciwie odpowiedziałem w ankiecie…😐

    PS. To nie jest diss na Twoją ankietę – bynajmniej. To takie luźne rozwinięcie rzuconej przez Ciebie (i słusznie) kwestii. W takim bardziej nieankietowym stylu.🙂

    Liked by 1 osoba

    • Budniu

      Nie byłbyś sobą bez tego typu odpowiedzi😉 W kwestii wyższości i niższości ceny – hmmm, może i masz rację z rozbijaniem goowna na atomy i wskazując na uproszczenie określenia, nie mniej nie zgodzę się z Tobą, że większość aplikacji dla WP jest droższa w porównaniu do Androida. Ja osobiście spotkałem się może z trzema (maks pięcioma) takimi przypadkami, jednak nazw tych programów nie potrafię przytoczyć. Ponadto zauważ – jak brzmi określenie „za wysoka w porównaniu do …” tak jak to napisałem w ankiecie, a jak brzmi sformułowanie użyte przez Ciebie, które w takim stanie „za wysoka” jest niczym innym jak wyrwaniem kawałka wypowiedzi z kontekstu, zmieniającym sens i intencje autora oryginału. Śmiem twierdzić, że użyte przeze mnie określenie, czytane w CAŁOŚCI oddaje dokładnie to o czym piszesz – czyli po prostu wyższość ceny jednej nad drugą. Zwróć uwagę, że nie napisałem pytania np: „cena nw. aplikacji jest wg mnie za wysoka …..” wówczas można mówić o subiektywizmie, jednak będę się upierał, że pytanie, które postawiłem brzmi i dotyczy tego czy porównując z innymi platformami, cena tego samego produktu jest zwyczajnie za wysoka. Ot co😉

      Liked by 1 osoba

      • Wall-E

        No i sam widzisz, że to wszystko zaczyna się ocierać o „rozmówki filozoficzno-ekonomiczne”. A i prof. Miodek też by pewnie dołożył coś od siebie w kwestii językowej wyższości jednej ceny nad drugą.😀

        Jednak mi nie chodziło o jakieś wyrywania z kontekstu czy przekręcanie Twoich myśli (choć znając moje pisanie, pewnie takie wrażenie można odnieść) – bynajmniej. To było tylko moje i osobiste zdanie – moja „autorska” przeróbka Twojego pytania. Przeróbka do formy na którą JA uczciwie mógłbym zagłosować.🙂 A reszta… to tylko uzasadnienie dlaczego tak a nie inaczej to widzę.🙂
        Ale abstrahując już od niuansów cenowo-językowych bo to nie jest temat godny dyskusji.🙂

        Nadal stoję na stanowisku – i chyba go nie zmienię za szybko – że kwestia cen aplikacji, nie tylko mobilnych, jest sprawą całkowicie indywidualną i czysto subiektywną – i tak należy to rozpatrywać. Szczególnie w naszej Polsce, gdzie z zasady „fszysko-jest-za-drogie-i-nie-bedem-za-to-płacił-a-fotoszopa-muszem-mieć-i-chu*” – rozumiesz o co mi chodzi.😉 A jeszcze to rozbestwienie możliwością instalacji na Androidzie… praktycznie wszystkiego (swojego czasu sam bardzo mocno podkreślałeś tą kwestię – z czym, nota bene, całkowicie się zgadzam). Patrząc pod tym kątem, to ceny apek dla WP jeszcze długo będą „za wysokie”. Pytanie tylko, czy to całkowicie sprawiedliwe stwierdzenie. Dwie tezy – tak na przysłowiową „rybkę”…
        * Market microsoftowy jest mocno spóźniony w porównaniu z góglowym – nadrabia straty w dosyć szybkim tempie, ale dyskutować tutaj nie ma o czym – jest opóźniony i tyle. Między innymi przez to asortyment w microsoftowym markecie jest sporo uboższy niż u Gógla (braki).
        * Całkowicie inna konstrukcja systemów Gógla i Microsoftu – jak sam wiesz, że MS mocno ogranicza pole działania apek dla WP (kwestie bezpieczeństwa oraz inna „filozofia” zarządzania zasobami) co w przypadku bardziej „skomplikowanych” programów wymaga od dewelopera więcej główkowania nad kodem. A i nie wszystko da się zaimplementować – kolejne magiczne słowo: API. W Androidzie nie ma tego problemu – apki biorą wszystko co mają pod ręką. Już nawet nie użyję tutaj słowa „optymalizacja” bo mocno się już oklepało, acz nadal jest aktualne w stosunku do apek androidowych (więcej sił i środków do stworzenia czegoś *przyzwoitego*).

        Tezy tylko dwie, bo dywagować można w ten sposób do jutrzejszego wieczora albo i dalej – powodów różnicy w cenach jest 100 i jeszcze dwie – począwszy od samej ludzkiej (głównie naszej, polskiej) mentalności aż po kwestie głeboko-techniczne.

        No i to by było to, co MNIE najbardziej interesuje w temacie, który byłeś łaskaw poruszyć. Jak widzisz to nie żadna złośliwość w stosunku do Twojej produkcji a tylko czysto-moje, trochę analityczne podejście do tematu.🙂

        Lubię

  3. Pingback: Wyniki ankiety na temat braku aplikacji dla platformy Windows Phone | Encyklopedia Windows Phone

Skomentuj

