A jednak się kręci, czyli kafel sklepu żyje w PL (update)

Image and video hosting by TinyPic Zapewne jest to już ogólnie znany sposób – tylko ja zacofaniec średniowieczny o nim nie wiedziałem.
Ale co tam, opiszę. W tym miejscu jednak uprzedzę wypadki – to nie jest stan trwały (patrz UPDATE na końcu posta).
Chodzi o kafel sklepu w Windows Phone. Jak zapewne wszyscy wiedzą, jest on animowany… znaczy, powinien być animowany. Niestety w regionie PL jest on statyczny – tylko w USA i przyległościach kafel „się kręci”. Tym samym, aby upajać się lajf-kaflem sklepu trzeba zmienić region na US (pewnie i inne egzotyczne regiony przyniosą podobny efekt, ale nie eksperymentowałem). I jest to poniekąd prawda… z tym, że nie cała.
Jak pokazała praktyka da się kafel sklepu zmusić do życia nawet w tak zaściankowym regionie jak nasz PL. Ku mojemu zdziwieniu udało mi się to właśnie dzisiaj.

Jak zwykle był to czysty przypadek. Ale żeby nie zanudzać historiami dziwnymi…
Procedura ożywienia kafla sklepu okazała się w sumie prosta:

  1. Zmieniamy region na US – oczywista oczywistość.
  2. Jeśli kafel nie ożywi się sam z siebie należy to na nim wymusić – np. wyłączyć i włączyć jego animację w ustawieniach sklepu i chwilkę poczekać. Na ATIVie kafel obudził się sam prawie natychmiast po zmianie regionu, z Lumią musiałem chwilę powalczyć – tak więc jednej zasady chyba tutaj nie ma.
  3. Jeśli kafel już „zaskoczy” można spokojnie zmienić region na PL.

Proste, że aż wstyd – przynajmniej dla mnie.

Aha… są jeszcze dodatkowe zależności, które uważam za ważne.
Po pierwsze, należy mieć włączone „propozycje” (w sklepie: ustawienia -> propozycje) – wszak kafel to właśnie pokazuje.
Po drugie… tutaj nie wiem czy jest to obligatoryjne, ale mi kafel zaczął żyć dopiero po instalacji apki z marketu US. Być może nie jest to potrzebne, ale w sumie po to wlazłem na region US by skorzystać z hamerykańskiego sklepu więc bez instalacji apki się nie obeszło.
No i kafel sklepu musi być w rozmiarze „średni”.

Powyższy sposób zadziałał mi na:
– dwóch ATIVach z WP 8.1 Upd (8.1.1) – aktualizacja z WP 8.0 (ATO) przez OTA.
Lumii 1520 z WP 8.1 Upd PfD (8.1.1 PfD).
Zaaplikowałem ok. godz. 15 i pomimo kilku testowych restartów kafel nadal się kręci.🙂

Jednak należy tu wspomnieć o pewnym „pajacyku”.
Onym dziwolągiem jest to, że kafel w dużej części swojej treści odnosi się do marketu US – niektóre fragmenty opisów apek na kaflu są po inglezi co widać na obrazku ze Skype Qik (poniżej) ale również trafiają się apki (u mnie była tylko jedna), których nie ma w markecie PL – tutaj skrina nie robiłem. Niemniej, jak na dzień dzisiejszy „oferta kafla” jest z grubsza zgodna z ofertą sklepu PL. Szczerze przyznam, iż obawiam się, że pokazywana przez kafel treść jest… hmmm… tylko „skeszowana” w jakiś sposób. Czy ten wynalazek zareaguje na zmianę oferty? Zobaczymy. Póki co – kręci się.🙂
Kilka przykładowych skrinów… W fakt, że zostały one zrobione już „w regionie PL” musicie uwierzyć na słowo.🙂

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

UPDATE (27.10.2014, 19:20)

A jednak fejk.
Kafel kręcił się niecałą dobę i przestał. Zapewne ziściło się moje wróżenie co do skeszowanej zawartości kafla…
No cóż… szkoda😦

Skomentuj

