Podgląd – aktualizacja, od teraz nazywa się „Ekran podglądu”

Właśnie telefon dał mi znać o aktualizacji funkcji „podgląd”. Obecnie aplikacja nosi nazwę „ekran podglądu” i jest oznaczona numerem 3.1.0.21, a doszły w niej nowe funkcje:

  • wł/wył wyświetlania daty,
  • wł/wył wyświetlania szczegółowych powiadomień (jak np kalendarz),
  • wł/wył wyświetlania krótkich powiadomień (chodzi o ikonki z ilością np odebranych wiadomości),

Jednak najważniejszą zmianą, jest mozliwość wyświetlania w glance screen informacji pochodzących z innych aplikacji, co na chwilę obecną oferuje np. MSN Pogoda czy MSN Zdrowie i Kondycja. W przypadku pogody wygląda to mniej więcej tak:

Jakiś czas temu zapowiadano tę zmianę i jak widać nie pozostało bez echa. Po instalacji aplikacji czy jej aktualizacji wymagane jest zrestartowanie telefonu. Aplikację „ekran podglądu” instalujemy standardowo – skanujemy QR kod lub klikamy/tapiemy go i zostajemy przeniesieni do marketu:

2 comments

  1. Wall-E

    Dodać do tego należy jedną, jak mi się wydaje, ważną rzecz. Owe dane na ekranie podglądu (czy to MSN Pogoda czy to „informacje szczegółowe”) muszą być jednocześnie ustawione jako elementy wyświetlane na ekranie blokady. Jeśli ktoś – na ten przykład – używa na lockscreenie innej apki pogodowej niż MSN Pogoda, bądź w ogóle nie używa na lockscreenie pogody to może się pożegnać z danymi pogodowymi na ekranie podglądu – owe opcje nie będą aktywne w ustawieniach dla ekranu podglądu. Podobnie jest z „informacjami szczegółowymi” – muszą być włączone na lockscreenie… Krótko mówiąc, nie dla mnie ten miód – ja używam programu Prognoza a „informacje szczegółowe” mam wyłączone. Tym samym ten apdejt nic dla mnie nie zmienia. Podejrzewam, że nie tylko u mnie 🙂
    BTW… Trochę mnie dziwi takie pokrętne łączenie wyświetlania elementów. IMO, jeśli MS już poszedł w tą stronę to powinien owe ekrany rozdzielić jeśli idzie o źródła elementów wyświetlanych… Wygodniejsze i bardziej funkcjonalne by to było? Myślę, że zdecydowanie tak. 🙂

    Polubienie

    • Budniu

      Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości – też używam Prognozy, a dane szczegółowe mnie specjalnie nie interere (do czasu, gdy będę mógł wyświetlić np 5 kolejnych zadań z kalendarza). Nie mniej uważam, że teraz kiedy już jest zaktualizowana ta aplikacja, zaraz pojawią się kolejne apki na wzór tych z MSN, które również będą pozwalały wyświetlać swoje informacje – kto wie, być może Prognoza również 😉

      Polubienie

Skomentuj

