Office+ – bo nie każdy musi być kompatybilny…

Image and video hosting by TinyPic Otóż… jak wiadomo mobilny pakiet Office mocno kuleje jeśli chodzi o obsługę innych formatów „biurowych” niż swoje własne natywne (.doc(x), .xls(x), .ppt(x) etc.). Mam tutaj na myśli formaty OpenDocument generowane przez alternatywne pakiety biurowe (.odt, .ods, .odp etc.). Microsoftowy ofis stacjonarny daje sobie z tym radę dużo lepiej aczkolwiek też trzeba się nieco naszukać by znaleźć odpowiedni plugin.
Ale co by wątpliwości nie było… Tak, mam tą świadomość – program jest raczej mało przydatny dla „statystycznego” użytkownika urządzenia z Windows Phone. Zapewne jego popularność znacząco zostanie zredukowana przez samą formę dystrybucji – jest płatny krótko mówiąc.
Jednak uznałem, że warto o nim wspomnieć na fali ogólnego utyskiwania i smarkania na wszystko co posiada logo Microsoftu. Osobiście ani się z tym zgadzam ani popieram ani przyłączam się do tego – to tylko tak pro forma bo nie o moich poglądach tutaj.

Do zwrócenia uwagi na ten program zmotywowała mnie nie tyle moda na opluwanie Microsoftu co realna potrzeba. Ja osobiście nie potrzebowałem tego typu programu ale potrzebowała go moja rodzona małżonka – a to tak, jakbym ja go potrzebował.🙂
Żeby nie zanudzać rodzinnymi historiami niekoniecznie ciekawymi dla czytelnika pozwolę sobie krótko uzasadnić potrzebę posiadania onego programu na własnym przykładzie.

Moja, wcześniej wspomniana, małżonka zyskała niedawno kilku „open-nawróconych” znajomych, którzy zaczęli ją zasypywać majlami z załącznikami w formacie .odt, .ods i podobnymi perwersjami. Tym samym zrodził się problem jak się do tego dobrać z poziomu WP.
Oczywiście WP zaproponował kilka aplikacji dostępnych w markecie które zostały po kolei zainstalowane na smartfonie.
Jako, że skracam to powiem tyle… The winner is… Office+… yeaaaaaaaach !!

A tak na poważnie. Office+ to chyba jedyny program, który robi to co ma robić – bez zbędnych dodatków i funkcji. Piszę w ten sposób dlatego, że programów rozpoznających „open-formaty” jest jeszcze kilka. Tyle, że każdy z nich robi to niejako „przy okazji posiadania innych funkcji”. Office+ służy do dekodowania open-formatów i szlus – jest open-dokument to się go otwiera. I tyle, i nic więcej, i akurat to co potrzeba.
Program sam w sobie jest praktycznie bezobsługowy – wystarczy go zainstalować by za każdym tapnięciem w open-dokument (czy to z załącznika poczty czy to z pliku w pamięci urządzenia bądź karty SD) otrzymać pytanie o sposób otwarcia tegoż dokumentu. Pytanie zadaje oczywiście „nasz” program. Wystarczy potwierdzić – Tyle i NIC więcej. Dlatego też brak skrinów prezentujących aplikację – apka nie ma swojego UI – tyle co pytanie do użytkownika.
Działanie przeeksperymentowane na kilkunastu dokumentach .odt i .ods załączanych do majli.

Program pobieramy z linka do Marketu bądź przez poniższy kod QR:

Image and video hosting by TinyPic

Aktualny koszt pełnej wersji apki to: 3,49 zet – jak dla mnie tragedii nie ma.
Wersja „wypróbuj” pozwala na otwarcie dwóch open-dokumentów.

Ja kupiłem…

Skomentuj

