Windows Phone 8.1 Preview for Developers i płatności zbliżeniowe

Pisałem daaaawno temu o finalnym uruchomieniu funkcji płatności zbliżeniowych dla telefonów WP8 przez Orange poprzez dołożenie do ich ROM-ów w portfelach pluginu obsługującego tę funkcjonalność bez którego zwyczajnie opcja nie działała. Wówczas, po włożeniu specjalnej karty SIM jak np OrangeCash do telefonu (można ją uzyskać od operatora – wszystko jest opisane w ww. linku) w portfelu pojawiały się dodatkowe opcje umożliwiające obsługę tego udogodnienia. Było to kiedy posiadałem Lumię 820. Następnie w moim życiu pojawiła się Lumia 1520, która już niestety ROM-u od Orange nie posiada (ponieważ Orange nie branduje tych telefonów tak jak Lumii 1020) w związku z czym opcja płatności zbliżeniowych również nie chciała hulać. Zanim zainstalowałem WP8.1 Preview for Developers, przeczytałem z doniesień, że ta funkcja ma już być w WP8.1 natywnie niezależnie od operatora tzn. każdy telefon posiadający NFC powinien ją mieć dostępną (przynajmniej te z najwyższej półki, do których L1520 z całą pewnością należy). Oczywiście w dalszym ciągu potrzebujemy kartę SIM, która to obsługuje, a tego bez przychylności operatora nie załatwimy – ja w każdym razie mam taką kartę już od dawien, dawna.

Ok, przyszło WP8.1 Preview for Developers i oczywiście tę funkcję już miało w ustawieniach zgodnie z zapowiedziami, jednak po sprawdzeniu okazało się, że nie działa. Cóż pomyślałem, raz, że to tylko preview for deveopers, a dwa, że już nauczyłem się bez tego żyć na L1520. Jak wiemy, w dniu wczorajszym pojawiła się aktualizacja systemu WP8.1 PfD – pomyślałem sprawdzę. Jakaż była moja radość dzisiaj w Carrefourze, kiedy płatność zbliżeniowa za piwo, poczyniona telefonem przeszła bez problemów😉 Jest jedna różnica w porównaniu do WP8 – obecnie portfel jest tylko listą form płatności przypisanych do naszego konta, a w jego ustawieniach w zasadzie nic poza uruchomienia zabezpieczenia PIN-em nie można zrobić. Funkcja płatności zbliżeniowych natomiast, została przeniesiona do NFC (również  w ustawieniach), poniższy screen prezentuje obecne opcje dotyczące NFC, które znajdują się w WP 8.1:

Na ww. screenie zaznaczyłem tę opcję, która daje nam możliwość korzystania z płatności zbliżeniowych telefonem. Dla porównania, poniżej zamieszczam screen opcji NFC w systemie WP8:

Różnicę w ilości opcji od razu widać na pierwszy rzut oka. Generalnie ja jestem zadowolony😉

One comment

  1. Pingback: [WP8.1]Lista nowości wprowadzanych przez Windows Phone 8.1 - Strona 48

Skomentuj

