Steruj swoim telewizorem przez telefon i przechwytuj ekran z TV jako screenshot

Jest w końcu o czym napisać. Mam nadzieję, że użytkownicy Androida w minimalnym stopniu czytają moją stronę, bo pewnie by się odezwały głosy, że na Andka to o czym chcę napisać to od dawna standard, jednak do rzeczy. Nigdy nie ukrywałem, że czytuję forum WindowsMania.pl, a że jakiś czas temu weszli w kooperację z portalem WPWorld.pl to portal sukcesywnie zamieszcza na forum notki o swoich artykułach. Dzisiaj trafiłem na jeden taki, który mnie zainteresował. Traktuje on o możliwości sterowania naszymi telewizorami SMART (niestety tylko) za pomocą aplikacji w naszych telefonach z WP8, za pośrednictwem połączenia WiFi – to jest to niestety, gdyż TV musi być wyposażony we wbudowane WiFi lub mieć przystawkę. W związku z tym, że mój TV – LG 3D SMART TV 60PM680T ma to w standardzie, postanowiłem sprawdzić. Zacząłem od aplikacji, która została wymieniona przez autora na portalu tj.: LG Remote (teraz już są dwie – dodano tę którą ja znalazłem, ale o tym zaraz). LG Remote kosztuje 6,49 zł jednak posiada wersję próbną, która pozwala sprawdzić czy skomunikuje się z naszym TV – u mnie poszło bez najmniejszego problemu. Aplikacja w tej wersji daje nam dostęp do podstawowych funkcji, które ograniczają się w zasadzie tylko do regulacji głośności, przełączania programów i sterowania kursorem myszy po ekranie TV, a nie o to chodzi w telewizorach smart, gdyż cała zabawa zaczyna się przy korzystaniu z opcji TV związanych rzecz jasna z internetem. Wstrzymałem się z zakupem i poszukałem w markecie – znalazłem to Easy LG Remote. Nie posiada opcji „wypróbuj” jednak pełna wersja jest o połowę tańsza od jej poprzedniczki, gdyż kosztuje już tylko 3,49 zł, a porównując – funkcje ma te same. Jednocześnie UI tej drugiej bardziej mi przypadł do gustu (jak dla mnie jest mniej rozbudowana, a ma te same możliwości) – kupiłem tę tańszą. Muszę przyznać, że jest to jedno z lepiej wydanych przeze mnie 3,49 zł w ostatnim czasie. Aplikacja łączy się bez problemu z TV, uruchamia wszystkie opcje łącznie z ustawieniami TV i trybem pracy kursora myszy (sterujemy jeżdżąc palcem po ekranie telefonu), a co mnie urzekło najbardziej w obydwu aplikacjach – możliwość przechwytywania obecnego ujęcia z TV i robienie z niego screenshota na telefonie, który można śmiało wysłać gdzie się chce z poziomu aplikacji. W tym momencie muszę napisać, że o ile ta druga aplikacja nie pozwala zapisać screena w hubie ze zdjęciami (nie wiem jak pierwsza – bo nie sprawdzałem, a ta funkcja jest w wersji płatnej), to integruje się z Pocket File Manaher-em, do którego możemy wysłać nasz zrzut, a on to zapisze w pamięci telefonu, do czego mamy dostęp później z poziomu aplikacji. Poniżej przykładowy screen, który zrobiłem przed paroma minutami:

Generalnie bardzo mnie zainteresowało to rozwiązanie, gdyż niejednokrotnie fotografowałem telewizor, żeby pokazać tę czy inną rzecz – z tą funkcją jest mega kozacko (IMO). Wobec faktu, że aplikacje komunikują się z TV przez WiFi mają pewne ograniczenia jak np. nie ma możliwości włączenia telewizora (wyłączyć można), z natury rzeczy – TV i telefon muszą być w tej samej sieci WiFi, no i nasz router musi obsługiwać protokół UPnP, a do tego (jak wspomniałem wcześniej) TV musi być SMART i wyprodukowany od 2012 roku. Jeżeli spełniamy te warunki – możemy kupować aplikacje. Opisałem tylko wersję pod LG, gdyż takim TV dysponuję, jednak w artykule na WPWorld.pl znajdziecie pełną listę aplikacji do innych marek jak Samsung, Sony, Panasonic, etc. Na koniec powiem tyle – baaaardzo fajne rozwiązanie.

Skomentuj

