Nokia Motion Monitor – ciekawostka

Jakiś czas temu, od Nokia Beta Labs pojawiła się aplikacja Nokia Motion Monitor Beta | Windows Phone Polska: Sklep z aplikacjami i grami, która jest dedykowana tylko dla Lumii 1520, mającej „cóś” tam w procesorze – coś jak żyroskop – dzięki czemu telefon na podstawie ruchów ciała potrafi liczyć kroki. Postanowiłem potestować tę aplikację zarówno pod kątem wiarygodności, jak i zużycia baterii (ponieważ musi działać w tle).
Co do baterii – jestem mile zaskoczony bo zużycie w L1520 jest praktycznie na tym samym poziomie, co bez tej aplikacji – czyli o tej porze, od rana używając telefonu, chwilę grając i biegając przez godzinę z Endomondo i odtwarzaczem muzyki, mam obecnie jeszcze 47%. Tak więc uważam, że twórcy aplikacji napisali prawdę w Nokia Beta Labs, że zużycie baterii przez aplikację jest prawie nie zauważalne.
Co do wiarygodności – oczywiście nie wiem ile dziennie robię kroków bo ich nie liczę, jednak w przypadku przebiegnięcia/przejścia jakiegoś dystansu, jest to do oszacowania. Po powrocie z pracy dzisiaj, zjadłem mały obiad, odpocząłem ok pół godziny i poszedłem biegać. W chwili powrotu z pracy aplikacja pokazywała ok 6000 kroków, które zrobiłem. Po przebiegnięciu 11 km, program wyświetlił, że zrobiłem dzisiaj 18227 kroków. Rachunek prosty – po odjęciu – dystans 11 km to ok 12000 kroków, w związku z czym, długość kroku w czasie biegu to ok 90 cm. Jestem w stanie to przyjąć za prawdę, ponieważ jak wiadomo, w czasie biegu kroki stawiamy nieco dłuższe niż normalnie. Tak się chciałem z Wami podzielić moim spostrzeżeniem, a co😉 .

5 comments

    • Budniu

      Ehhhh – napisałem – mały obiad, co oznacza mały – a’la przekąska i biegłem po 30 minutach. Człowieku to nie był maraton na czas tylko bieganie dla relaksu. Zakładałem, że jak nie dam rady całemu dystansowi, to w połowie skończę. A co do Twoich wątpliwości odnośnie mojego biegania, to proszszsz: http://www.endomondo.com/workouts/313932000 – trasy na mapie nie zobaczysz bo ona jest tylko dla znajomych. A jak chcesz jeszcze jednego dowodu to proszszsz, możesz przejrzeć sobie listę moich treningów z 3 ostatnich lat: http://www.endomondo.com/profile/1521674 (zima nie trenuję na dworze).

      Lubię

  1. Pingback: Life Tracker Pro+ – zdaje się następca Nokia Motion Monitor | Encyklopedia Windows Phone

Skomentuj

