Szkło Powiększające – nowy program od Nokii

Właśnie trafiłem na informację o nowym programie ze stajni Nokii (z tego względu jest on dostępny tylko dla Lumii), który działa jak szkło powiększające. Zapytają pewnie niektórzy – po co to, skoro mam w aparacie zoom ? Otóż już tłumaczę – za pomocą zoom-u w aparacie możemy zrobić zbliżenie i wyostrzenie obrazu tylko na czas „strojenia się” aparatu oraz w chwili pstryknięcia fotki (szczególnie widać to przy zbliżeniach z bardzo bliskiej odległości np. bardzo mały tekst). Wtedy aparat na bieżąco tj. w czasie rzeczywistym pokazuje nam obraz rozmazany, a w celu przyjrzenia się jemu musimy zrobić zdjęcie. Ta aplikacja natomiast pozwala uruchomić strojenie zoom-u w czasie rzeczywistym nawet z bardzo małych odległości. W celu wyostrzenia po zbliżeniu, analogicznie do aplikacji fotograficznych, wystarczy raz tapnąć palcem w miejscu gdzie ma być wyostrzony obraz i po chwili już go widzimy. Biorąc pod uwagę instytucję wspólnie z którą program powstał (Królewski Instytut Osób Niewidomych (KION)) łatwo się domyślić co było ideą jego stworzenia – ułatwienie obsługi dla osób słabo widzących. Opis z marketu brzmi:

Program Szkło powiększające Nokia pozwala korzystać z telefonu komórkowego jak z lupy. Wystarczy uszczypnąć ekran lub przesunąć po nim palcem, aby powiększyć obraz, i puknąć w ekran, aby ustawić ostrość. Aby uzyskać jeszcze lepsze efekty
– można „zamrozić” obraz z wizjera, by lepiej mu się przyjrzeć, można też przeglądać zapisane obrazy w galerii
– można użyć latarki i różnych dostępnych filtrów

Dodatkową opcją tego programu jest to, że zawiera on w sobie kilka filtrów, które możemy również wykorzystać w czasie rzeczywistym. Aplikację pobieramy za darmo z linka, lub skanujemy QR kod:

6 comments

  1. Wall-E

    Hmmmm… Baaaaardzo ciekawie to wygląda. Niestety, chyba to jest apka Nokia-only – nie dałem rady zainstalować tego za pomocą Fiddlera na Ativie. Bu… 😦

    Lubię to

  2. Wall-E

    Dobra… teraz pytanie tak samo związane z tym niusem jak murzyn z koszykiem na bawełnę…
    @Budniu, powiedz mi jak to jest z tą Aurorą. może Ty wiesz coś czego ja jeszcze nie wyczytałem w necie… Projekt FF „dla W8” jest kontynuowany czy nie bo ja już straciłem rachubę… Niby Mozilla Fundation twierdzi, że projekt ma we du*pie a tu mi się Aurora aktualizuje do wersji 30.0a2…

    Lubię to

Skomentuj

