Pogoda Bing – sprawdzalność poniżej krytyki (nie pierwszy raz)

Właśnie Pogoda Bing dostała ode mnie ostatnią (trzecią) szansę pokazania właściwego wskazania warunków atmosferycznych dla mojej aktualnej lokalizacji. Poprzednie dwa razy pokazując warunki z kosmosu, aplikacja wyleciała z telefonu. Dzisiaj zainstalowałem w celu sprawdzenia – pogoda za oknem słoneczna, ani jednej chmurki, temperatura 9 stopni – jednym słowem piękna wiosna tej zimy. Sprawdzam w Bing Pogoda i co widzę:

Może i M$ się stara dodając coraz to nowsze aplikacje z ciekawymi funkcjami, jednak pogodynka im nie wyszła. Ja się już na zawsze żegnam z Pogodą Bing – zostaję wierny Accuweather – w nim sprawdzalność jest na poziomie 95%. BTW trochę to dziwne, bo z informacji w Bingu wynika, że jednym ze źródeł danych jest właśnie serwis Accuweather😉

12 comments

  1. Wall-E

    No tak… Ale Accuweather to jeden z kilku dostawców pogody dla Bing – jest jeszcze Foreca i WDT (tak jest w „Informacjach” podody). Cholera wie z którego serwisu wziął on te Twoje informacje. Takie jazdy pogodowe to ja zawsze miałem z serwisem Foreca. Być może jest tak, że Bing bierze warunki pogodowe z tego serwisu, który na daną minutę ma najaktualniejsze dane przez co mogą wynikać takie różnice.
    BTW… Dzisiaj jak odpaliłem laptopa to też miałem wskazania takie jak Ty, ale za minutę się odświeżyło do 8 stopni i bezchmurnej pogody. Ten fakt, każe mi domniemywać, że ta zakłamana pogoda mogła być tylko automatyczną prognozą wynikającą z braku dostępu do aktualnych warunków – tak miałem w androidowych pogodynkach przy wyłączonym internecie. Ale to tylko takie moje mongolskie teorie.
    Binga używam tyle samo czasu co i fona z WP i nie mogę powiedzieć żeby on jakoś przesadnie mocno oszukiwał w pogodzie. Fakt, zdarza się tak, że czasami nie nadąża on za pogodą, ale to tylko kwestia odświeżenia manualnego wtedy.
    Również używam lokalizacji opartej o GPS, jednak w moim przypadku i tak jest to „Warszawa”. Niektóre pogodynki potrafią pokazać „Bemowo” ale to generalnie bez różnicy dla mnie, bo najbliższa stacja pogodowa jest na Okęciu – czyli rzut beretem. W Warszawie jest chyba ze 6 stacji meteorologicznych – najbliżej Ciebie jest Świder i Gocław, ale one chyba nie są włączone do ogólnodostępnej sieci.

    Lubię

    • Budniu

      Wall-E wszystko ok, ja na laptopie też mam Binga i wskazania były zupełnie inne niż w tej mobilnej wersji. Dla pewności usnąłem Binga z telefonu i zainstalowałem jeszcze raz. Zarówno na wyszukiwaniu z GPS jak i na ręcznym dodawaniu lokalizacji, pobierał mi dla niej takie dane jak na screenie. IMO – hasło „Zachmurzenie” przy w pełni słonecznej pogodzie jest przegięciem. Jeszcze bym zrozumiał – częściowe zachmurzenie, czy coś w tym stylu – a tu ewidentnie pokazał mi całkowity brak słońca co było w 100% odmienne od stanu faktycznego.

      Lubię

    • Wall-E

      Toż ja nie polemizuję ze skrinem (faktami) ino próbuję sklecić jakąś teorię, która mogłaby to przynajmniej częściowo wytłumaczyć ;p
      Z tymi chmurkami to masz rację. Teraz kojarzę, że i ja kiedyś kilka razy trafiłem na takie cuda. Ale ja chyba mniejszą uwagę zwracam na takie rzeczy.
      Tak na marginesie odnośnie różnic we wskazaniach laptop-mobilek… Tego akurat nie doświadczam bo Bing mi się synchronizuje pomiędzy tymi urządzeniami. Rozwiązanie to co prawda na dokładność wskazań nie wpływa, ale przynajmniej mam te same wskazania (złe/dobre) i tu i tu.🙂

      Lubię

      • Budniu

        No widzisz, nie wiem z czego to wynika bo ja synchro też włączyłem w obydwu aplikacjach i jednak wartości były różne, ale nie ważne – wersja mobilna Pogody Bing dla mnie jest nie do przyjęcia.

        Lubię

    • Wall-E

      Jeśli jest to dla Ciebie w jakiś sposób ważne to faktycznie upierdliwe być może. Ja wiadomości pogodowe traktuję bardziej jako miły dodatek do całości pulpitu więc raczej nie będę podchodził do tego tak rygorystycznie ja Ty🙂
      A tak już z innej beczki… Właśnie sobie zapodałem Akuwatera na fona i na mobilka. O ile na mobilku jest wporzo o tyle na laptopie lajf-kafel jest obrzydliwy – pokazuje satelitarny widok zachmurzenia + niewielki napis o lokalizacji… Masz jakiś sposób na zmienienie tego na bardziej cywilizowaną formę?

      Lubię

Skomentuj

