ELM 327 BT + program Nyoom

Ci którzy czytują moje wypociny, z całą pewnością widzieli opis z przed paru dni, który był m.in. na temat wykorzystania interfejsu ELM 327 BT do diagnozowania samochodu. Po tej publikacji odezwał się do mnie znajomy programista (autor aplikacji Map To Contact) i zaproponował mi przetestowanie programu Nyoom tworzonego przez zespół programistów w jego firmie. Zgodziłem się, jednak powiedziałem, że uczynię to za parę dni, a że już minęły więc się dzielę.

Program jest raczej do zabawy, a nie służy on niczemu innemu, niż skomunikowanie się z naszym interfejsem i połączenie z czujnikiem w samochodzie odpowiedzialnym za obroty silnika w czasie rzeczywistym. Kiedy urządzenia już się „widzą” i połączą ze sobą, uruchamiamy program, który również przez chwilę się łączy z interfejsem, po czym wyświetla nam ekran główny prezentujący w sposób graficzny prędkość obrotową naszego silnika. W zasadzie żaden szał bo robią to inne programy, które przeznaczone są do diagnozy samochodu. Jednak ta aplikacja (jak wspomniałem) w zasadzie nie temu ma służyć – program do odebranych z interfejsu danych dopasowuje dźwięk silnika samochodów wyścigowych (GT V6 2.4l twin cam, Hot Rod V8 6.2l, Flat-12 4.9l 48v) lub inne śmieszne dźwięki (np. samochodu z kreskówki).

Ponadto aplikacja pozwala skalibrować ręcznie odczyty, żeby były dopasowane do naszego silnika oraz pozwala na dopasowanie skali „zegara”, żeby również obrazował faktyczną prędkość obrotową silnika. Tak więc jeżeli ktoś już zaopatrzył się w ELM 327, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sprawdzić działanie tej produkcji, która jest w pełni darmowa. Dla lepszego efektu zalecam podłączenie telefonu do gniazda AUX w radiu samochodowym i z niego posłuchać efektów. Aplikację pobieramy z jednego z ww. linków lub skanujemy QR kod:

Poniżej filmik prezentujący działanie, który nakręciłem.

2 comments

  1. Sainti

    Dzięki za opis. A jak wrażenia z samej jazdy? Sam testowałem to tylko w czasie krótkich przejażdżek i było zabawnie. Złapałem się też, że moja jazda była bardziej agresywna i wchodziłem na wyższe obroty żeby sobie posłuchać zmieniającego się dźwięku.

    Lubię

    • Budniu

      Miałem dokładnie to samo, jednak przy dieslu te wyższe obroty to już 3 tysie/min, także nie poszalałem, ale zgodnie z obietnicą napisałem o programie. TTHX Marcin, jakbyś jeszcze coś miał to daj znać.

      Lubię

Skomentuj

