Moja pierwsza aplikacja dla Windows Phone 8 ;-)

W związku z tym, że Microsoft (wbrew opiniom niektórych osób) nie próżnuje i zamiast wydawać jakieś kolejne nic nie znaczące aplikacje, skupia się na umożliwieniu użytkownikom współtworzenia środowiska Windows Phone. W ramach tych działań udostępnia szereg DARMOWYCH narzędzi, które pomagają samemu robić potrzebne nam oprogramowanie. Właśnie zapoznałem się z możliwościami HTML5 i przy pomocy udostępnionego przez M$ narzędzia o nazwie Windows Phone App Studio zrobiłem w dosłownie 30 minut prosty czytnik RSS mojej strony. Jednocześnie w związku z pojawieniem się tego narzędzia dowiedziałem się do czego służy opcja ukryta w ustawieniach mojego telefonu o nazwie „aplikacje firmowe”, a dzięki niej możemy instalować aplikacje stworzone tym narzędziem BEZ POSIADANIA ODBLOKOWANEGO TELEFONU (czyli konta dewelopera).

Dwa słowa jak z tego korzystać:

  1. Rejestrujemy się na tej stronie: Windows Phone App Studio | Microsoft gdzie po naciśnięciu przycisku „Start building” zostaniemy przeniesieni na stronę, na której będziemy proszeni o podanie swojego imienia i nazwiska, maila oraz o wpisanie kodu zaproszenia.
  2. Kod zaproszenia otrzymujemy po wysłaniu (w języku angielskim) maila z prośbą na adres: studio@microsoft.com – ja kod otrzymałem po ok 3 godzinach.
  3. Po zarejestrowaniu zostajemy przeniesieni do narzędzia, którym budujemy naszą aplikację (możemy skorzystać z dostępnych szablonów, jak i stworzyć sobie nowy „produkt”). Po zakończeniu działań wyświetli się strona podsumowująca i zawierająca QR kod prowadzący do naszej aplikacji, który po zeskanowaniu ją zainstaluje.

Najpierw jednak do jej zainstalowania zarówno my jak i każda inna osoba, będziemy potrzebowali dodać konto firmowe, a robimy to poprzez zeskanowanie poniższego QR kodu:

Po zainstalowaniu, już możemy zeskanować QR kod naszej aplikacji, która się pobierze i zainstaluje w telefonie. Poniżej kod do mojego pierwszego dzieła:

Uwierzcie mi to naprawdę proste i każdy może tego spróbować, polecam. Na stronie jest krótki filmik instruktażowy jak z tego skorzystać.

2 comments

  1. Pingback: Moja pierwsza aplikacja dla Windows Phone po kosmetyce ;-) | Encyklopedia Windows Phone

Skomentuj

