Zmiana tzw. „krótkiego” formatu daty

Mały trick jeszcze z czasów Windows Mobile.

Generalnie nie używam tzw. krótkiego formatu daty i bardziej mi się podoba format z nazwą miesiąca pełnym słowem. W Windows Phone mamy zdefiniowane na sztywno (prawie) formaty dat tzn. długa jest ok np. 25 listopada 2012 natomiast krótka jest jak dla mnie do kitu bo wygląda tak: 2012-11-25. Przy obecnie najnowszym ROM-ie Dynamics v. 2, data systemowa zostaje wyświetlona w kafelku z zegarem co jest baaaaaardzo pomocne, jednak program ma zdefiniowane pobieranie daty z systemu korzystając z wpisu w rejestrze dotyczącego właśnie krótkiego formatu – mi się tak nie podoba. W związku z tym przypomniałem sobie czasy Windows Mobile 6.X i okazało się, że w Windows Phone to ustawienie zapisane jest w tym samym wpisie w rejestrze. W celu edycji musimy za pomocą jakiegokolwiek edytora rejestru dostać się do tej gałęzi: HKEY_LOCAL_MACHINE\nls\overrides i w niej zmienić następujący wpis: SSDte, który obecnie zapewne wygląda tak: yyyy-MM-dd na taki jak sobie zażyczymy wg poniższych wskazówek:

  • dddd – powoduje wyświetlenie pełnej nazwy dnia tygodnia,
  • ddd – powoduje wyświetlenie skróconej nazwy dnia tygodnia np. „pon”,
  • dd – powoduje wyświetlenie dwucyforwego numeru dnia miesiąca tzn. przy jednocyfrowych wartościach będzie np. 08,
  • d – powoduje wyświetlenie numeru dnia miesiąca bez „zera” z przodu, a przy dwucyfrowych jest tak jak było,
  • MMMM – powoduje wyświetlenie nazwy miesiąca w pełnej nazwie słownej,
  • MMM – powoduje wyświetlenie nazwy miesiąca skróconej np. „lis”,
  • MM – powoduje wyświetlenie numeru miesiąca w roku np. 11
  • M – powoduje wyświetlenie jw. bez zera przy jednocyfrowych,
  • yyyy – powoduje wyświetlenie pełnego roku,
  • yy – powoduje wyświetlenie skróconego roku np. 12

Jak już wspomniałem, ja lubię pełną wersję daty tak więc zmieniłem sobie ten wpis na dd MMMM yyyy, co wygląda tak jak na screenie poniżej. Dla ciekawskich napiszę, że jeżeli ww. wpis w rejestrze zedytujemy do np. takiego fomatu: dddd dd MMMM yyyy to zobaczymy taką datę: niedziela 25 listopada 2012, ale przy aplikacji z zegarkiem od ultrashot-a pod którą dedykowany jest ten trick zbędne jest wymuszanie wyświetlania nazwy dnia tygodnia ponieważ domyślnie autor uruchomił wyświetlanie go nad datą.

10 comments

  1. Spidey

    wszystko okej dobrze wchodzę 😀 lecz u mnie jedynie mam 3 wpisy: Default, LCID i LocaleName… i nie mam nic wiecej co jest teraz dziwne 😀

    Lubię

  2. Pingback: Twój ekran siedemosiem
  3. Pingback: zmiana formatu wyświetlania krótkiej daty

Skomentuj

