Czcionki w Windows Phone 7.8 – to nie mogło działać

I jak tu miało być dobrze ? Pisałem Wam, że jednym z napotkanych problemów na Windows Phonę 7.8 są źle wyświetlające się czcionki. Zgłębiłem dzisiaj temat i mam już rozwiązanie. Czcionki, z których korzysta nasz system noszą nazwę SegoeXXXX.ttf (poza tym korzysta z nich również system Windows stacjonarny). Pobrałem dzisiaj ze strony M$ paczkę z tymi czcionkami, sprawdziłem ich nazwy i 6 z nich się powtórzyło z tymi, które mamy w folderze Windows w systemie Windows Phone 7.8 (w 7.5 też). Wyciągnąłem je z telefonu i porównałem z tymi pobranymi – no mówię Wam dramat – to nie mogło dobrze działać, spojrzcie sami (zgodnie z opisem – dwie górne to podgląd tych z telefonu, dwie dolne to te pobrane):

No zasadniczo zaróno nazwy jak i wersję są te same, tylko skąd M$ wziął te zwalone fonty i wsadził do „wyciekniętej” wersji Windows Phone 7.8 (może specjalnie) – anyłej jak to mówią. Obecnie możecie nie bawić się w kopiowanie starych czcionek – śmiało pobierajcie tę paczkę z XDA, wypakowujcie i kopiujcie do folderu Windows w telefonie nadpisując stare (wystarczy skopiować tylko poniższe 6):
SegoeWP.ttf
SegoeWP-Black.ttf
SegoeWP-Bold.ttf
SegoeWP-Light.ttf
SegoeWP-Semibold.ttf
SegoeWP-Semilight.ttf

Po restarcie słuchawki efekt murowany:

4 comments

  1. Rafał (@iRafciu)

    A jak wrzucę te czcionki rozumie że muszę mieć rom odblokowany i taki mam ale nie wiem czy czcionki wrzucić do katalogu Fonts czy do windowsa i czy trzeba mieć jakieś uprawnienia roota czy jak ? tak jak to miało miejsce w androidzie

    Lubię

    • Budniu

      Owszem wystarczy odblokowany system, a co do katalogu to czytaj trochę – jest wyraźnie napisane w opisie, że wrzucasz do folderu Windows. Poza tym jak miałeś wątpliwości to mogłeś sprawdzić w telefonie gdzie są pliki czcionek tzn. o rozszerzeniu *.ttf. L.E.N.I.S.T.W.O.

      Lubię

Skomentuj

