Windows Phone 8 (Apollo) – nie dla dotychczasowych urządzeń :-(

Jednak dotychczasowe pogłoski na temat aktualizacji Windows Phone 8 (Apollo) okazały się prawdziwe – obecne urządzenia nie dostaną tej aktualizacji. Takie słowa ponoć padły na dzisiejszej konferencji Microsoft w San Francisco, na której zaprezentowano oficjalnie interfejs nowego systemu:

Głównymi zmianami interfejsu są możliwości skalowania wielkości kafelków i umieszczania jednych w drugich (jak w folderach) nie tracąc efektu „live tile”. Z tego co wyczytałem z źródłowej niemieckiej strony Chip.de (niemieckiego nie znam ni w ząb tak więc google translator załatwił sprawę) to głównym powodem dla którego nasze obecne urządzenia nie dostaną tej aktualizacji są ograniczenia sprzętowe (obsługa różnych rozdzielczości oraz kilku rdzeniowe procesory montowane do nowych urządzeń, a także co cieszy wsparcie dla kart microSD).  Pozwólcie, że na temat zmian programistycznych, które ponoć są kolosalne nie będę się wypowiadał ponieważ efekt finalny IMO oprze się o zmiany interfejsu i prędkości pracy oraz jakości oglądanych i tworzonych materiałów multimedialnych.

Na tej samej konferencji pojawiła się również informacja na temat aktualizacji, którą mają dostać obecni użytkownicy okienek z Windows Phone, a mianowicie ma być ona oznaczona jako Windows Phone 7.8, a jej dystrybucja ma się rozpocząć w przyszłym tygodniu (zobaczymy). Nic więcej na jej temat nie napisano, tak więc ja również nic nie mogę bliższego powiedzieć.  Na koniec z tego co napisano, firmy, które mają wydać swoje nowe produkty w Windows Phone 8 to: Samsung, Nokia, HTC i Huawei (HTC oficjalnie potwierdziło).  Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że nawet okrzyczana za mega wypas Nokia Lumia 900 nie otrzyma Windows Phone 8 tylko będzie musiała obejść się smakiem z Windows Phone 7.8, jednak z tego co widać na filmie to niewiele się różnić będzie od Windows Phone 8.

Nie wiem, co o tym myśleć, ale jak dla mnie to wyglądem ten WP 7.8 przypomina WP8, a jak będzie w praktyce zobaczymy.

///EDYTA: znalazłem teraz obszerniejszy artykuł w tym temacie: WindowsTeamBlog

11 comments

  1. Mietas

    Cotulla usiądzie, powie „ma być”, i po 2 tygodniach będzie nawet na urządzeniach 1st gen. 😀 wiem, że wszystko jest wykonalne, sam jestem przecież dawnym kucharzem 🙂
    dopóki nie zmienią jajka, będzie ok – dopóty będzie to CE7 to wszędzie będziemy oglądać WP8 w pełnej okazałości. tak jak było z WM6.5.

    Polubienie

  2. TQ

    Moim skromnym zdaniem największą wartością jest Native Code Supoort dla C++ i C. Obiecująco brzmi także „Later this summer, we’ll have much more for developers on the Windows Phone 8 Software Development Kit (SDK) and the new Visual Studio 11-based development tools”. Może oznacza to pojawienie się API dostępu do SMS-ów i odebranych/inicjowanych połączeń? Tego bym sobie życzył.

    Polubienie

  3. Wall-E

    A tak się na mnie krzywiliście (ci i owi) kiedy pisałem, że ja poczekam „bo chcę mieć urządzenie z natywnym Apollo…” 😀 Aż prosi się powiedzieć: a nie mówiłem – jednak tego nie powiem. 😛
    Taki „cykl aktualizacyjny” był niestety do przewidzenia, szkoda tylko, że znowu wielu użytkowników – tym razem wypaśnych fonów z WP7 – zostało poniekąd na lodzie.

    Polubienie

      • Wall-E

        Oj… Budniu. Nie bierz tego do siebie.
        Owszem „miałem rację” co wcale nie poprawia mojego nastroju i jedyne co mogę, to napawać się *bardzo wątpliwą satysfakcją*, że niestety(!) miałem rację. Tylko tyle i nic więcej.
        Tak na marginesie…
        MS Sufrace z W8 jest dla mnie najbardziej wyczekiwanym produktem ever… Podobnie jak fony z natywnym Apollo (czy W8 – kwestia nomenklatury).

        Polubienie

Skomentuj

